FORUM BJSA
BJSA
https://www.bangsajawa-amsterdam.nl
L
legina 29/09/2004 18:14

niet javaan niet welkom?

Zou een niet javaan niet welkom zijn bij de site van Bangsa JAWA????

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
Ga naar pagina: [1][2]

A
Adjosie 27/10/2004 16:27
Jullie mogen al deze meningen delen, maar laat me 1 ding duidelijk stellen, dat de instelling van de meeste javanen is dat ze altyd het ander bevolkingsgroep niet zo graag opnemen in hun verbondenheid, eenheid, dat is altyd zo geweest. Zelfs op de site van RBJ kan je het aanvoelen, neem nou een vb. aan Lover, what's a name, waarom vinden sommigen dat het niet past, dat het verandert moet worden etc....maar als hij noh "Min" heet of zo, was er niks a/d hand. Dit is maar een klein vb. Daarom blijven de Javanen een achter gestelde positie behouden t.o.v andere bevolkingsgroepen, omdat men moeilijk probeer los te komen, en men kijk teveel op de anderen. Ik weet uit ervaring dat de Javanen verbonden willen voelen in hun eigen cultuur, waarden etc..maar werkelijk hoeveel % wordt dat in jaar 2010 byv. Ik juich het toe dat de muur wordt doorbroken door de jeugd, door met andere volkeren te trouwen, en zie wat er gebeurd....natuurlijk is verbastering van het jav.cultuur tot gevolg, maar dat is nou een feit.

B
Blikslager 27/10/2004 19:59
Wat is er mis aan ? verbonden aan je eigen cultuur. Ik heb de Wintie cultuur en daar ben ik ook aan verbonden maar ik voel me niet achter gesteld. Waar kom je wijsheid vadaan? Of is dat jou je eigen ervaring. Ik heb als neger heel veel Javaanse vrienden en ik vind ze gemoedelijker dan negers als mij zelf dat is mijn vervaring. :>

Snelle reactie als
← Terug naar Topics overzicht + Plaats een reactie
Pagina's: 12
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |